מהו חוקר פרטי?

חוקר פרטי

חוקרים פרטיים הם אנשי מקצוע מורשים המורשים לאסוף מידע על אנשים. הם עשויים להיות מועסקים למקרים שונים כגון חיפוש אחר הורים ביולוגיים, אימות אבטחה במפעל או חקירה במערכת היחסים של זוג.

לחוקרים האלה יש הכשרה מתקדמת ויכולת לאסוף ראיות מקובלות בבית המשפט. הם עשויים לעבוד על מקרה במשך מספר שבועות או חודשים לפני הגשת הדוח שלהם.

מה זה חוקר פרטי וכיצד זה עובד?

חוקרים פרטיים הם אנשי מקצוע המשתמשים בכישוריהם ובמידע שלהם כדי לאתר אנשים נעדרים, נכסים וראיות. הם בדרך כלל עובדים עבור תאגידים, משרדי עורכי דין ואנשים פרטיים כאחד.

חוקרים פרטיים אוספים ומאמתים מידע, אוספים ראיות, עורכים מעקב ומחפשים נעדרים. במקרים מסוימים, הם עשויים אפילו להיות מתבקשים לסייע בתיקים משפטיים כגון גירושין או סכסוכים משמורת על ילדים.

חוקר פרטי יכול לקבל מידע רב על מישהו מבלי להפר את החוק, אך עליו לפעול תמיד במסגרת החוק בתחום שיפוטו.

חוקר פרטי בדרך כלל מחפש רשומות ציבוריות למידע על כתובותיו הנוכחיות והקודמות של אדם, רשומות פליליות, רישיונות אשראי ומקצועיים, בעלות על נכסים ופרופילים ברשתות החברתיות. בנוסף, הם עשויים לערוך מארבים או מעקב על מישהו כדי לקבל תובנה לגבי פעילותם.

מה ההבדל בין בלש פרטי לחוקר?


בניגוד לאמונה הרווחת," חוקר פרטי "ו" בלש " הם מקצועות נפרדים. בעוד שהם עובדים לעתים קרובות יחד, בלש עובד עבור סוכנויות אכיפת החוק בעוד חוקר פרטי פועל באופן עצמאי כבוס שלהם.

חוקרים פרטיים נשכרים בדרך כלל על ידי אנשים או עסקים כדי לחקור עניינים פיננסיים, משפטיים או אישיים. הם עשויים לסייע ללקוחותיהם במציאת קרוב משפחה נעדר, ביצוע מעקב או ביצוע בדיקות רקע.

עם זאת, חקירות אלה מתבצעות בדרך כלל באופן עצמאי אך חייבות לדבוק בחוקים ממשלתיים ופדרליים. לדוגמה, ייתכן שהם יצטרכו לשרת את התהליך על ידי מסירת זימונים, זימונים ומסמכים משפטיים אחרים.

עבודת בילוש יכולה להיות מתגמלת, אך היא גם דורשת רמת השכלה מסוימת. רוב המעסיקים דורשים תואר של 2 או 4 שנים במשפט פלילי; עם זאת, למדינות מסוימות יש דרישות ספציפיות למקצוע זה.

האם זה בטוח לשכור בלש פרטי?

האם יש לך חשדות שבן הזוג או השותף העסקי שלך אולי בוגד? חוקרים פרטיים יכולים לסייע. פועלים באופן עצמאי מאכיפת החוק, חוקרים פרטיים אלה מבטיחים שהפרטיות שלך תישאר שלמה.

בלשים פרטיים עם שנים של מומחיות הם לעתים קרובות הטובים ביותר בתחום שלהם, כלומר הם נוטים יותר לספק תוצאות מדויקות בבית המשפט.

הם עשויים להשתייך גם לארגונים מקצועיים, המראים את מסירותם ודבקותם בקודי התנהגות מקצועיים קפדניים.

חוקר פרטי אמין ישתף איתך פעולה כדי לזהות את המידע הנדרש וליצור אסטרטגיה לרכישתו.

הם יכולים לחפש רשומות ציבוריות לחשוף רישיונות, תביעות קטנות פסקי דין, פשיטות רגל, המדינה, שיעבודים מס הפדרלי ועוד. סוכני מעקב יש גם את היכולת לחפש דרך האשפה של אנשים, כמו גם לראיין חברים ובני משפחה של אלה שנחקרו.

האם חוקר פרטי יכול לפרוץ לטלפון?

בניגוד לתפיסה הרווחת, חוקרים פרטיים לא לפרוץ או באגים טלפונים. במקום זאת, הם משתמשים בכישוריהם ובמומחיותם כדי לחפש ברשומות רשמיות, במאגרי מידע ציבוריים ובאינטרנט בחיפוש אחר מידע שיכול לעזור לך.

עם זאת, ישנן מגבלות מסוימות המגבילות את הגישה המקוונת של בלשים פרטיים למידע מסוים. לדוגמה, הם לא יכולים לבצע האזנות סתר או לקבל פרטים בנקאיים של נושא ללא הסכמתם.

אסור לחוקרים לפרוץ לבית או למשרד של הנבדק מבלי לקבל תחילה אישור מבעל הנכס. פעולה זו עלולה להפר את חוק המדינה ולגרום לעונשים חמורים על אלה שנמצאו פורצים.